Trip negara samurai - Intro

Sudah masuk bulan november 2018, lagi sebulan nak masuk tahun baru. Azam tahun ini mungkin ada satu dua sahaja yang dah aku tunaikan, bersyukur ke hadrat Ilahi masih diberi rezeki, dipanjangkan usia dan diberi kudrat kesihatan untuk melaksanakan segala impian dan cita cita.

Untuk tahun 2018, azam aku tak banyak, sebab kalau diikutkan tahun tahun lepas, banyak lagi azam yang belum lagi aku tunaikan, maka aku dah faham dah kalau aku tambah lagi list - aku rase lagi 50 tahun pon belum tentu dapat habis.

Jepun pada awalnya memang termaktub dalam aku punye list sejak tahun 2016. Idea tu datang masa aku tengah tengok Olimpik semi final badminton perseorangan lelaki: Lee Chong wei vs Lin Dan. Aku rase gempaknye kalau aku boleh tengok live, maka aku bercita cita nak datang Jepun waktu Olimpik 2020 nanti, tapi rezeki datang awal, kite gerak hujung bulan Oktober, 2018.
nak datang lagi tak 2020? tu kita cerita lain kali

Haneda Airport, Tokyo.

Tiket telah dibeli sejak bulan Mac lagi. Ingat lagi aku ketika itu, aku book tiket betul betul depan mak, terasa berkat benar pembelian tiket kali ni. 
Antara point alasan aku nak pegi Jepun adalah sebab aku kerja company Jepun, pernah ambik bahasa Jepun masa sekolah dan aku selalu tengok kartun.

Hatagaya, Tokyo.




Tinggalkan handphone untuk charging macam dekat rumah.