SCAM

aku rase aku dah jadi  mangsa scam.

Aku baru bergiat dalam kehidupan bekerja ni. Maka pada aku mengurus wang adalah satu cabaran paling besar. Bak kata pepatah, besar periuk nasik besarlah keraknye. Tapi aku punye kes, kerak semakin banyak, periuk nye besar tuuu jugak tak membiak

Lepastu aku sering scam diri sendiri

Minggu lepas sewaktu pengakhiran cuti raya Haji, aku plan nak balik awal sebab nak elak jem. Awal tu tak lah seawal ashaari yang disangka, pukul 2pm jugak aku gerak, tiba tiba, jalan tak jem. Pukul 4pm aku dah tercangak depan rumah sewa termenung tak tau nak buat ape, hari pulak masih muda, bisik aku dalam hati.
Maka dengan tak semena mena aku pusing stereng keta pegi Tesco
Masa aku parking, ade jugak aku terpikir, aku nak buat ape eh kat sini, takde bende pon nak beli, sabun basuh ade, ubat gigi gemuk lagi, berus gigi masih utuh, beras sume ade lagi. Tiba tiba..


OH MARKER PENN!! AKU TAKDE MARKER PEN!! *syaitan berbisik

Maka aku pon turun, dan tau tau aku dah beli satu baju (hujung minggu tu aku plan nak jalan Singapore), satu baju inner utk pakai pegi kerja, satu bungkus sotong goreng tepung frozen (mak aku kata makanan takpe,, jangan rase kesal beli makanan. TAPI jangan bazir) , dan dua helai shawl RM10.
Marker pen? Takde.
Tak lalu pon bahagian alat tulis
Tak terpikir pon nak lalu

semalam aku balik rumah ada sekor anjing bersidai depan pagar rumah aku.
Terpikir jugak aku, aku patut redah pastu samak ke atau aku patut blah dari situ.
dan aku amek keputusan untuk ambik choice kedua
aku pusing kereta pergi DIY.
saje nak tengok tengok.
DIY yang ni aku belum pernah masuk.
tau tau bila balik aku dah burn RM25.00 beli payung dengan stokin.
padahal kalau takde anjing tadi aku redha je agaknye kena hujan tak berpayung pun tak peduli

aku rase anjing tu yang scam aku